Persoonlijke en efficiënte overheid

Onze aanpak voor een persoonlijke en efficiënte overheid

Maak kennis met Carlijn, een burger met een vraag voor de overheid. Ze is zelfstandig ondernemer, gedeeltelijk arbeidsongeschikt en wil met haar partner mee naar het buitenland verhuizen. Ze wil weten welke regelingen voor haar gelden. Haar situatie is complex. Hoe kan de overheid haar toch persoonlijke en efficiënt helpen?

Vaak wordt er bij digitalisering gekeken hoe de huidige processen gedigitaliseerd kunnen worden. Er worden vaak bepaalde cases gekozen en die worden één op één naar systemen vertaald. Dat kan anders. Begin niet bij de huidige technologie en processen, maar bij het begin van de klantreis. Wat is uw belofte aan de burger, in dit geval Carlijn? En hoe kunt u haar nu echt verder helpen? Samen met de kenniswerkers binnen uw organisatie gaan we aan de slag om deze belofte in kaart te brengen en waar te maken. Dit doen we in 5 fases:

Stap 1: Samen ontdekken

Samen met de kenniswerkers brengen we de processen in kaart aan de hand van uw meest complexe case. Op basis van deze case werken we naar een eerste werkbare versie van de applicatie. Deze fase kunt u zien als een eerste proefrit.

Stap 2: Bepalen wat er nodig is

Samenbepalen we wat er nodig is om echt waarde te creëren voor burgers, bedrijven én ambtenaren. Hieruit volgt een plan van aanpak uit, zodat duidelijk is wat er wanneer moet gebeuren.

Stap 3: Het proces herontworpen

Steeds meer cases worden verwerkt in de nieuwe applicatie. Kenniswerkers denken mee over de complexe cases en  kijken naar de behoeften van de gebruiker. Koppelvlakken worden gerealiseerd en zo wordt de Minimal Viable Product (MVP) van de applicatie opgeleverd.

Stap 4: Klaar om te gebruiken

Burgers, bedrijven en ambtenaren kunnen de applicatie meteen gebruiken. Aan de hand van de verbeterpunten die we signaleren tijdens het gebruik, ontwikkelen we verder door middel van korte iteraties. Samen werken we toe naar het in productie nemen van de applicatie voor een persoonlijke en efficiënte dienstverlening.

Stap 5: Continue verbeteren van de applicatie

De applicatie draait op volle toeren en het is tijd voor de overdracht naar beheer. In een afgesproken ritme onderhouden we de applicatie en passen we deze waar nodig aan, aan de hand van omstandigheden.

Kortom, het is een spel tussen onze technologie, Blueriq, onze mensen en expertise. Een spel met meerdere belangrijke spelers, want de betrokkenheid van uw organisatie is essentieel. Ervaar hoe onze aanpak uw organisatie verder kan helpen. Neem contact op met een van onze specialisten voor meer informatie of een afspraak.

Meer weten over een persoonlijke én efficiënte overheidsdienstverlening?

Paul-Leander Welink


06 25 73 65 72
pl.welink@everest.nl

Youri Vaes


06 29 52 48 09
y.vaes@everest.nl

Het Everest Toekomst Perspectief

Onze marktgerichte aanpak voor optimaal klantgedreven ICT

Onze kracht ligt in onze focus op dynamische, kennisintensieve markten. Wij zijn groot geworden in het domein van hypotheekverstrekkers, maar inmiddels hebben onze oplossingen en aanpak zich ook bewezen bij verzekeraars en de centrale overheid. Everest ondersteunt deze organisaties door continu in te spelen én vooruit te lopen op de dynamiek van de markt. Dit doen we met ICT-oplossingen die organisaties écht wendbaar maken. Die ervoor zorgen dat dienstverlening persoonlijk en (weer) relevant wordt. En bedrijfsprocessen efficiënt. Voor een snellere time-to-market. En voor een excellente klantbeleving.

BankenVerzekeraarsOverheid

MAAK KENNIS MET EVEREST

Benieuwd hoe Everest úw organisatie toekomstbestendig kan maken en kan helpen om dienstverlening op maat in de praktijk te brengen? Neem dan contact op voor het maken van een afspraak. Wij komen graag langs om te luisteren naar uw ambities en wensen en kunnen u een aantal inspirerende praktijkvoorbeelden laten zien.

De Gruyter Fabriek
Veemarktkade 8 (ingang K, kantoor 7120)
5222 AE 's Hertogenbosch

(073) 645 04 60
info@everest.nl