Dossier aflossingsvrij hypotheken, 100% opgelost

Ondersteun klanten met een aflossingsvrije hypotheek

Creëer duidelijkheid voor alle partijen en los het dossier ‘aflossingsvrije hypotheek’ in korte tijd op

Meer dan één miljoen Nederlanders hebben een aflossingsvrije hypotheek. Ongeveer 35% van deze klanten weet niet goed wat deze hypotheekvorm precies inhoudt. Vaak denken ze dat ze aan het einde van hun looptijd geen hypotheekschuld meer hebben.  Hierdoor komen ze aan het einde van de looptijd van de hypotheek in de problemen, omdat ze nog een (meestal flink) bedrag moeten aflossen. Daarnaast geldt voor veel van deze klanten dat:

  • Ze binnen 20 jaar pensioengerechtigd zijn
  • Ze binnen 20 jaar een vervallen rentevast periode en hypotheekrenteaftrek hebben
  • Ze een hypotheek hebben die vaak gekoppeld is aan een beleggingspolis, waar de uiteindelijke waarde van kan tegenvallen

Het is tijd om in actie te komen, voordat uw klanten in de problemen komen. Maar hoe kunt u uw klanten hier persoonlijk en goed in ondersteunen? Hoe krijgt u ze in beweging? En hoe kunt u dit efficiënt verwerken in uw complete proces?

De aanpak om uw klanten met een aflosvrije hypotheek te ondersteunen, in de praktijk

In samenwerking met Eerstestap.nl, Netvice en Webhelp bieden wij een totaalaanpak. Dit doen we in vijf verschillende stappen:

1. Het analyseren van uw data en het downsizen van uw probleem
Hoe ziet uw portefeuille eruit? Welke groep klanten heeft de meeste haast? Aan de hand van de antwoorden op deze vragen, bepalen uw beleid.

2. Het activeren van uw klant om in beweging te komen
Hoe krijgt u uw klanten in beweging? Met een omnichannel oplossing, zodat de klant de regie heeft en het proces kan doorlopen op een manier die voor hem persoonlijk past.

3. Het creëren van online inzicht voor de klant en ‘the next best action’
Door het gebruik van een beveiligde en persoonlijke online omgeving, kan de klant zelf aan het werk en heeft hij antwoord op de vragen: wat is aflossingsvrij en wat betekent dat voor mij? Op basis hiervan kan de klant zelf keuzes maken over een volgende stap.

4. Het adviseren van uw klanten
Sommige klanten hebben behoefte aan persoonlijk advies of hebben extra advies nodig op basis van hun advies. Door gebruik te maken van bewezen adviestooling, kan dit zonder problemen worden geregeld.

5. Het verwerken van mutaties
Houdt het verwerken van mutaties die gaan volgen, u tegen? Wij kunnen uw mutaties gemakkelijk verwerken en automatisch aanleveren als clean order naar uw back office.

Een gedegen en complete oplossing, die u van het begin tot einde helpt. Alle details leest u in dit online magazine:‘Dossier Aflosvrije Hypotheken, 100% opgelost’.

De voordelen voor uw klanten
  • Uw klant is bewust van het probleem en geactiveerd om in beweging te komen
  • U voorkomt dat uw klanten betaalproblemen krijgen.
De voordelen en kenmerken voor de geldgever
  • U weet welke klanten een aflossingsvrije hypotheek hebben én hoe u ze moet ondersteunen in deze fase
  • U voldoet aan de eisen van toezichthouders dankzij de uitgebreide audit trail en bent volledig compliant
  • Het dossier ‘Aflossingsvrije hypotheek’ is binnen relatief korte tijd opgelost
Vraag een demo aan

Bent u nieuwsgierig naar de mogelijkheden voor uw organisatie? Neem contact op met één van onze specialisten, maak een afspraak voor een demo en ervaar hoe we dossier Aflossingsvrij kunnen aanpakken.

Meer weten over persoonlijke en efficiënte dienstverlening in de hypotheekketen?

Neem contact op met een van onze specialisten.

Kees Miedema


06 29 52 66 39
k.miedema@everest.nl

Leon van Dooren


06 22 20 96 16
l.van.dooren@everest.nl

Het Everest Toekomst Perspectief

Onze marktgerichte aanpak voor optimaal klantgedreven ICT

Onze kracht ligt in onze focus op dynamische, kennisintensieve markten. Wij zijn groot geworden in het domein van hypotheekverstrekkers, maar inmiddels hebben onze oplossingen en aanpak zich ook bewezen bij verzekeraars en de centrale overheid. Everest ondersteunt deze organisaties door continu in te spelen én vooruit te lopen op de dynamiek van de markt. Dit doen we met ICT-oplossingen die organisaties écht wendbaar maken. Die ervoor zorgen dat dienstverlening persoonlijk en (weer) relevant wordt. En bedrijfsprocessen efficiënt. Voor een snellere time-to-market. En voor een excellente klantbeleving.

BankenVerzekeraarsOverheid

MAAK KENNIS MET EVEREST

Benieuwd hoe Everest úw organisatie toekomstbestendig kan maken en kan helpen om dienstverlening op maat in de praktijk te brengen? Neem dan contact op voor het maken van een afspraak. Wij komen graag langs om te luisteren naar uw ambities en wensen en kunnen u een aantal inspirerende praktijkvoorbeelden laten zien.

De Gruyter Fabriek
Veemarktkade 8 (ingang K, kantoor 7120)
5222 AE 's Hertogenbosch

(073) 645 04 60
info@everest.nl