Early validation

Validatie en beoordeling vanaf de bron

Verhoog de klantervaring én de kwaliteit van aanvragen in de kredietwaardeketen

Klanten willen zo snel mogelijk inzicht in de (on)mogelijkheden van hun kredietaanvraag. Ze willen niet verrast worden doordat de regels van websites, adviseurs en banken van elkaar afwijken. Oftewel één en dezelfde waarheid, overal. En dan zo vroeg mogelijk. Dit zorgt voor een betere klantervaring én een efficiënt proces voor u als geldverstrekker. Alleen dat wat nodig is, wordt nog gedaan. Onmogelijke aanvragen kunnen buiten de deur worden gehouden en de aanvragen die wel doorkomen zijn van een hogere kwaliteit. Validatie en beoordeling aan de bron is hiervoor essentieel.

Snelle zekerheid over over (on)mogelijkheden

Onderzoek toont aan dat klanten in de huidige hypotheekprocessen continu onaangenaam verrast worden. Klanten willen weten waar ze aan toe zijn. Zowel bij de start als bij wijzigingen gedurende het proces. Klanten eisen gemak. Ze verwachten dezelfde (online) service zoals ze dat gewend zijn bij de huidige ‘klantbeleving trendsetters’. Een persoonlijke dienstverlening met voorspelbare en traceerbare processen. Dat is de standaard van vandaag.

Van achteraf controleren naar vooraf kwalificeren

Door zo vroeg mogelijk in het proces de klant en zijn data te valideren en beoordelen, worden eventuele fouten of onmogelijkheden meteen gecorrigeerd. Dit voorkomt veel ongemak voor de klant. Daarom draaien wij de waardeketen om: van ‘controleren achteraf’, naar ‘kwalificeren vooraf’. Early validation is de sleutel tot succes. Alleen dat wat nodig is, wordt nog gedaan. Door deze pre-kwalificatie wordt de kwaliteit van de aanvragen hoger (zogenaamde clean orders). Bovendien worden écht onmogelijke aanvragen voorkomen, door de ‘gatekeeper’ functie. In beide gevallen worden onnodige (herstel)werkzaamheden later in het proces voorkomen.

Doe het in één keer goed

Door de klant snel zekerheid en een voorspelbaar proces te bieden, afgestemd op zijn persoonlijke situatie, sluit je aan bij de behoefte van deze nieuwe realiteit. De klant wordt maximaal begeleid in zijn keuzeproces. Essentieel hierbij is dat de klant en/of adviseur bij elke actie die hij uitvoert of elk stukje data dat hij aanlevert direct gevalideerde feedback krijgt. Hiermee zorg je voor aanvragen die zeker passen in de kaders die je als geldgever bepaalt. Zelfs als het om een aanvraag gaat die niet standaard is en er dus maatwerk nodig is voor de klant. First time right noemen we dat.

Breng Early validation in de praktijk

Blueriq FinEngines zijn eenvoudig te integreren webservices (API’s) voor geldgevers, leveranciers van adviessoftware en consumentenwebsites. Ze bieden klanten, adviseurs en geldgevers snel inzicht in hoe een geldgever aankijkt tegen een kredietaanvraag. De berekeningen en beoordelingen van de Blueriq FinEngines ontsluiten het volledige kredietacceptatiekader van de geldgever en kunnen door alle partijen in het acceptatieproces worden ingezet. Hierdoor ontstaat snel, één en dezelfde waarheid, overal in de kredietwaardeketen. De klant krijgt snel inzicht en de geldgever maakt geen onnodige kosten door onnodige (herstel)werkzaamheden in het acceptatieproces.

De voordelen op een rij
  • Een betere klantervaring door
    • snel zekerheid te geven over een kredietaanvraag
    • een voorspelbaar, traceerbaar en ‘op maat’ proces te creëren
    • direct een passende (maatwerk) oplossing aan de klant te bieden
  • Creëer een efficiënt hypothekenproces
    • switch van ‘controleren achteraf’, naar ‘kwalificeren vooraf’
    • doe een pre-kwalificatie van de aanvragen
    • voorkom onnodige (herstel)werkzaamheden
De kenmerken van de Blueriq FinEngines
  • Er is één waarheid, doordat alle regels op één plek zijn vastgelegd
  • Configureerbaar voor elk hypotheeklabel in de markt door de geldgever
  • Eenvoudig te integreren in het bestaande IT-landschap
  • Vanuit elk systeem in de waardeketen aan te roepen
  • Geven direct bij data-invoer terugkoppeling aan gebruiker, ook bij incomplete data
  • Altijd actueel en compliant door realtime verwerking
  • Traceerbaarheid van acceptatiecriteria naar beleid en wet- en regelgeving

Meer weten over Early validation?

Neem contact op met een van onze specialisten.

Leon van Dooren


06 22 20 96 16
l.van.dooren@everest.nl

Kees Miedema


06 29 52 66 39
k.miedema@everest.nl

Het Everest Toekomst Perspectief

Onze marktgerichte aanpak voor optimaal klantgedreven ICT

Onze kracht ligt in onze focus op dynamische, kennisintensieve markten. Wij zijn groot geworden in het domein van hypotheekverstrekkers, maar inmiddels hebben onze oplossingen en aanpak zich ook bewezen bij verzekeraars en de centrale overheid. Everest ondersteunt deze organisaties door continu in te spelen én vooruit te lopen op de dynamiek van de markt. Dit doen we met ICT-oplossingen die organisaties écht wendbaar maken. Die ervoor zorgen dat dienstverlening persoonlijk en (weer) relevant wordt. En bedrijfsprocessen efficiënt. Voor een snellere time-to-market. En voor een excellente klantbeleving.

BankenVerzekeraarsOverheid

MAAK KENNIS MET EVEREST

Benieuwd hoe Everest úw organisatie toekomstbestendig kan maken en kan helpen om dienstverlening op maat in de praktijk te brengen? Neem dan contact op voor het maken van een afspraak. Wij komen graag langs om te luisteren naar uw ambities en wensen en kunnen u een aantal inspirerende praktijkvoorbeelden laten zien.

De Gruyter Fabriek
Veemarktkade 8 (ingang K, kantoor 7120)
5222 AE 's Hertogenbosch

(073) 645 04 60
info@everest.nl