The Circle of Fun

Sinds februari vorig jaar heeft Everest een user experience (UX) gilde. Dit gilde heeft als doel de gebruikservaring van de software die wij maken naar een hoger niveau te tillen. Een van onze pijlers is het verspreiden van kennis over hetgeen waar wij zo enthousiast over zijn: UX. Natuurlijk moet het gilde zelf ook op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, en met die pet op bezochten Ferdy en ik de Awwwards conference in Berlijn.

De Awwwards conference is een tweedaagse conferentie waar, naar eigen zeggen, de meest invloedrijke sprekers van de industrie je inspireren, dingen leren en richtlijnen geven voor uitdagingen en kansen die in het verschiet liggen voor de toekomst van het web. De conferentie werd afgesloten met een prijsuitreiking van de Awwwards zelf, voor websites die er écht heel gelikt uit zien.

En daar hadden we het in het begin een beetje moeilijk mee. Waar we hoopten om de nieuwe (onderzoeks)methodes en tips & tricks te leren van influencers die bij internationale, toonaangevende bedrijven werken, kregen we de indruk dat het merendeel van de sprekers vooral de schoonheid van hun eigen werk stond te showen. We voelden ons als Business Engineer zijnde niet echt thuis tussen de designers en kunstenaars.

Awwwards2-website

Toen we na twee intensieve dagen neer streken aan een bar bij de Potsdamer Platz, besloten we om onder het genot van een biertje de essentie van ieder praatje op te schrijven. En toen begon er iets te dagen… We begonnen parallellen te trekken tussen hetgeen wat we de dagen ervoor gehoord hadden van de influencers, kunstenaars en designers en ons werk als Business Engineer.  Zo beweerde Erich Nagler (Art Director van het Doodle team van Google) in zijn rede dat hij als Art Director eigenlijk een designer, journalist, ethicus en dirigent in één is. Als Business Engineer voer je eigenlijk ook meerdere banen uit, want als Business Engineer ben je een Blueriq modelleur, tester, wellicht scrum master, devops engineer, coach/trainer, UX-designer et cetera in één. En deze lijst staat zeker niet vast.

Bij Everest krijg je volop de kans krijgt om jezelf binnen de rol als Business Engineer te ontwikkelen (kijk hier voor de vacature!). Hier had Michael Flarup (Founder van Pixelresort) passend advies bij, uitgelegd als de ‘circle of fun / boring’. Circle of fun: doe iets wat je leuk vindt à andere mensen vinden het cool à je krijgt meer van diezelfde projecten. De tegenhanger is de Circle of boring: doe iets wat je saai vindt à andere mensen vinden het cool à je krijg meer van diezelfde projecten. Natuurlijk wil je niet terecht komen in de tweede circle. Daarom was de boodschap dat het goed is om iets meer tijd te nemen om dingen te doen die je leuk vindt. Gelukkig krijg je hier bij Everest veel vrijheid in omdat je rol als Business Engineer niet vast staat en je de kans krijgt om jezelf te ontwikkelen in de richting die je zelf wilt. Zo konden wij vanuit onze UX interesse naar deze conferentie. Neem dat initiatief, doe dingen die je leuk vind en dan zul je vanzelf merken dat collega’s of klanten je vaker vragen om iets te doen wat je leuk vindt.

Ondanks dat we ons in het begin niet helemaal thuis voelden, was de conferentie erg nuttig. Naast de inspiratie die we op hebben gedaan, is gebleken dat je van andere disciplines erg veel kunt leren.

Tijmen Daatselaar

The Circle of Fun



Het Everest Toekomst Perspectief

Onze marktgerichte aanpak voor optimaal klantgedreven ICT

Onze kracht ligt in onze focus op dynamische, kennisintensieve markten. Wij zijn groot geworden in het domein van hypotheekverstrekkers, maar inmiddels hebben onze oplossingen en aanpak zich ook bewezen bij verzekeraars en de centrale overheid. Everest ondersteunt deze organisaties door continu in te spelen én vooruit te lopen op de dynamiek van de markt. Dit doen we met ICT-oplossingen die organisaties écht wendbaar maken. Die ervoor zorgen dat dienstverlening persoonlijk en (weer) relevant wordt. En bedrijfsprocessen efficiënt. Voor een snellere time-to-market. En voor een excellente klantbeleving.

BankenVerzekeraarsOverheid

MAAK KENNIS MET EVEREST

Benieuwd hoe Everest úw organisatie toekomstbestendig kan maken en kan helpen om dienstverlening op maat in de praktijk te brengen? Neem dan contact op voor het maken van een afspraak. Wij komen graag langs om te luisteren naar uw ambities en wensen en kunnen u een aantal inspirerende praktijkvoorbeelden laten zien.

De Gruyter Fabriek
Veemarktkade 8 (ingang K, kantoor 7120)
5222 AE 's Hertogenbosch

(073) 645 04 60
info@everest.nl