Met Blueriq 10 ben je klaar voor de toekomst

Migreren naar een nieuwe versie van Blueriq. Het kan spannend zijn. Toch ervaarde Willem van Gool, Senior Leading Technisch Engineer bij een van onze financiële klanten, dit niet zo. “Dankzij een goede samenwerking met het development team van Blueriq ging de migratie heel gemakkelijk. Belangrijk is dat je kijkt naar wat de risico’s kunnen zijn, daarop anticipeert en vooruit blijft kijken.”

De migratie naar Blueriq 10 stond al langer op de planning. “Onze klant wilde gebruik gaan maken van Dynamic Case Management (DCM). Het development team van Blueriq adviseerde ons daarom om over te gaan op Blueriq 10. “Sander Wartenberg, Software Architect bij Blueriq: “Een DCM platform zoals bij deze klant wordt ingezet, vraagt om een goede performance, een hoge mate van schaalbaarheid en up-to-date software. Gezien het feit dat de volledige doorontwikkeling van het Blueriq platform wordt gedaan in versie 10, is ons advies daarom altijd om over te stappen op de nieuwste versie van Blueriq. Ook hebben wij de release oplevercyclus van Blueriq versneld naar maandelijkse feature releases, waardoor onze klanten ook steeds sneller gebruik kunnen maken van de nieuwste features. Hierdoor worden klanten in staat gesteld sneller te innoveren.”

Vanuit de techniek was het duidelijk: overgaan op Blueriq 10 maakt het leven een stuk gemakkelijker en gaat veel tijd besparen in de toekomst. En zo werd ook de klant overtuigd. “Gelukkig stond de product owner van de klant ook helemaal achter deze overgang.”

In de aanloop naar de migratie is er een nauwe samenwerking geweest tussen de techneuten op het project en het development team bij Blueriq. Samen werden de mogelijke risico’s in kaart gebracht om de daadwerkelijke migratie zo soepel mogelijk te laten verlopen. “Blueriq Support heeft ons erg goed begeleid. Wat zeker heeft geholpen is het persoonlijke contact. Ik ben zelf meerdere malen naar Den Bosch afgereisd om de stappen door te spreken met de consultants en support medewerkers van Blueriq. Zij zijn op hun beurt bij ons langs geweest om goed te begrijpen wat onze wensen en behoeften zijn. Een intensieve samenwerking met het development team en begeleiding vanuit Blueriq consultant is essentieel voor een soepele migratie. En dat hebben ze uitstekend begrepen.”

Op 23 december is Blueriq 10 daadwerkelijk live gegaan. Kun je al iets zeggen over je eerste bevindingen? “Voor nu verandert er op functioneel gebied nog niet veel. Maar in combinatie met DCM geeft Blueriq 10 ons de mogelijkheid in de toekomst veel sneller wijzigingen door te voeren. En heb je nog tips voor projecten waar de migratie op korte termijn gaat lopen? “Zorg dat je zo min mogelijk maatwerk in je Blueriq runtime nodig hebt. Als je er niet omheen kunt, ga dan het gesprek aan met Blueriq. Wellicht kunnen ze jouw wens als nieuwe feature meenemen. Zoek ook contact met ze om de lastige punten uit de applicatie te halen en te kijken welke punten een risico zijn. Daarnaast is het goed om te kijken welke applicaties je wel of niet migreert. Niet alles hoeft namelijk in één keer over.”

Met Blueriq 10 ben je klaar voor de toekomst



Het Everest Toekomst Perspectief

Onze marktgerichte aanpak voor optimaal klantgedreven ICT

Onze kracht ligt in onze focus op dynamische, kennisintensieve markten. Wij zijn groot geworden in het domein van hypotheekverstrekkers, maar inmiddels hebben onze oplossingen en aanpak zich ook bewezen bij verzekeraars en de centrale overheid. Everest ondersteunt deze organisaties door continu in te spelen én vooruit te lopen op de dynamiek van de markt. Dit doen we met ICT-oplossingen die organisaties écht wendbaar maken. Die ervoor zorgen dat dienstverlening persoonlijk en (weer) relevant wordt. En bedrijfsprocessen efficiënt. Voor een snellere time-to-market. En voor een excellente klantbeleving.

BankenVerzekeraarsOverheid

MAAK KENNIS MET EVEREST

Benieuwd hoe Everest úw organisatie toekomstbestendig kan maken en kan helpen om dienstverlening op maat in de praktijk te brengen? Neem dan contact op voor het maken van een afspraak. Wij komen graag langs om te luisteren naar uw ambities en wensen en kunnen u een aantal inspirerende praktijkvoorbeelden laten zien.

De Gruyter Fabriek
Veemarktkade 8 (ingang K, kantoor 7120)
5222 AE 's Hertogenbosch

(073) 645 04 60
info@everest.nl