Klantbinding is als een gouden huwelijk

Klantrelaties in goede en in minder goede tijden

Bijna elke avond rond de klok van zeven tref ik een echtpaar op leeftijd. Terwijl ik voorbij sprint voor een gebruikelijk ommetje met mijn hond, maken ze samen een wandeling door het park. Weer of geen weer, het echtpaar gaat de deur uit voor wat frisse lucht en beweging. De laatste tijd kom ik het echtpaar minder vaak tegen. Wanneer ik deze vriendelijke mensen wel tref, valt me op dat ze minder ver wandelen. En in plaats van dat ze hand in hand voorbij lopen, ondersteunt hij haar nu met z’n arm. In haar rechterhand houdt ze ook nog een wandelstok vast. Ze lopen minder ver en snel, maar nog steeds samen. Ik vond het altijd al aandoenlijk om ze zo samen te zien lopen. Nu raakt het me vooral omdat de oudere man zijn vrouw zonder twijfel ondersteuning biedt, omdat ze dat nodig heeft. En gek genoeg gaf dit me inspiratie voor het schrijven van deze oproep over klantbinding in de financiële sector. Want gaat het voorbeeld van het aandoenlijke koppel ook op voor de relatie tussen financiële instellingen en hun klanten? Mag je als klant van je verzekeraar verwachten dat die je ondersteunt als je dat -ongemerkt- nodig hebt? Net zoals de oudere man doet voor zijn vrouw.

Dankzij de vele digitaliseringsslagen in de financiële sector regel ik nu veel van mijn financiële zaken zelf. Tegelijkertijd heb ik misschien niet altijd in de gaten of ik hulp nodig heb om zaken beter op orde te krijgen. En de handige portals, apps van mijn verzekeraar of even een whatsapp bericht gaan me dan niet verder helpen. Al deze dingen komen pas in de lucht als ik zelf in de gaten heb dat ik hulp nodig heb. Weer denkend aan het oudere echtpaar, vraag ik me bijvoorbeeld af of hun huidige zorgverzekeraar weet dat deze twee klanten zo investeren in hun eigen gezondheid. En als dat zo is, zou meneer dan ongevraagd advies krijgen van zijn verzekeraar over hoe hij zijn geliefde vrouw nog meer of beter kan helpen, zodat ze samen hun oude dag kunnen beleven in gezonde toestand? Ik hoop van harte dat er een tijd komt dat verzekeraars op deze manier echt het verschil gaan maken voor hun klanten. Dat zij écht weten wat er speelt en hun klanten helpen als ze dat nodig hebben, zonder dat ze dat zelf merken. Dat digitaliseren van de dienstverlening niet langer het doel is, maar een middel om voor klanten het verschil te maken. Dus mijn oproep voor de financiële sector luidt: Humaniseer en digitaliseer en creëer daarmee ruimte voor een klantrelatie in goede en in minder goede tijden. Eén die gemakkelijk vijftig jaar standhoudt. De technologie die dit mogelijk maakt is al voorhanden. Ja, ik wil!

Het Everest Toekomst Perspectief

Onze marktgerichte aanpak voor optimaal klantgedreven ICT

Onze kracht ligt in onze focus op dynamische, kennisintensieve markten. Wij zijn groot geworden in het domein van hypotheekverstrekkers, maar inmiddels hebben onze oplossingen en aanpak zich ook bewezen bij verzekeraars en de centrale overheid. Everest ondersteunt deze organisaties door continu in te spelen én vooruit te lopen op de dynamiek van de markt. Dit doen we met ICT-oplossingen die organisaties écht wendbaar maken. Die ervoor zorgen dat dienstverlening persoonlijk en (weer) relevant wordt. En bedrijfsprocessen efficiënt. Voor een snellere time-to-market. En voor een excellente klantbeleving.

BankenVerzekeraarsOverheid

MAAK KENNIS MET EVEREST

Benieuwd hoe Everest úw organisatie toekomstbestendig kan maken en kan helpen om dienstverlening op maat in de praktijk te brengen? Neem dan contact op voor het maken van een afspraak. Wij komen graag langs om te luisteren naar uw ambities en wensen en kunnen u een aantal inspirerende praktijkvoorbeelden laten zien.

De Gruyter Fabriek
Veemarktkade 8 (ingang K, kantoor 7120)
5222 AE 's Hertogenbosch

(073) 645 04 60
info@everest.nl