Everest Consumentenonderzoek 2015

Hoe beleven consumenten de (online) dienstverlening van financiële instellingen?

Eind 2015 heeft Everest een onderzoek laten uitvoeren naar de beleving van consumenten met de (online) dienstverlening van banken en verzekeraars. Hoe ervaren consumenten de (online) dienstverlening van financiële instellingen en in hoeverre sluit deze dienstverlening aan op hun behoeften en verwachtingen? Hebben consumenten het gevoel dat zij door hun huidige financiële dienstverlener centraal worden gesteld? Via welke kanalen willen zij vandaag de dag hun financiële producten inzien en beheren? Wat voor soort hulp hebben zij nodig voor beheren van hun financiële producten? En van wie? Het Everest Consumentenonderzoek 2015 geeft inzicht in de wijze waarop consumenten vandaag de dag hun zaken willen regelen en met financiële dienstverleners.

Alle programma’s van de financiële sector rondom klantbeleving en klantbinding lijken nog niet echt hun vruchten af te werpen. De consument heeft nog steeds niet het gevoel dat zijn bank of verzekeraar hem als klant centraal stelt. 42% van de consumenten voelt zich zelfs een nummer in plaats van een (uniek) mens. Ook de vergelijking van de resultaten van dit jaar met de resultaten van vorig jaar, leert ons dat het onderwerp klantbinding nog veel aandacht verdient van financiële dienstverleners. Meer interessante resultaten en conclusies, leest u in het Everest Consumentenonderzoek 2015.

 

Download het onderzoeksrapport

Bedankt voor uw interesse in ons onderzoeksrapport. Wij hopen dat dit rapport u nieuwe inzichten geeft en wensen u veel leesplezier!

Voer uw naam in

Voer de naam van uw organisatie in

Voer een geldig e-mailadres in

Het Everest Toekomst Perspectief

Onze marktgerichte aanpak voor optimaal wendbare ICT

Onze kracht ligt in onze focus op dynamische, kennisintensieve markten. Wij zijn groot geworden in het domein van hypotheekverstrekkers, maar inmiddels heeft onze aanpak zich ook bewezen bij verzekeraars en de centrale overheid. Everest ondersteunt deze organisaties door continu in te spelen én vooruit te lopen op de dynamiek van de markt. Dit doen we met ICT-oplossingen die organisaties écht wendbaar maken. Die zorgen voor zeer efficiënte bedrijfsprocessen. Voor een snellere time-to-market. En voor een excellente klantbeleving.

BankenVerzekeraarsOverheid

MAAK KENNIS MET EVEREST

Benieuwd hoe Everest úw organisatie toekomstbestendig kan maken? Neem dan contact op voor het maken van een afspraak. Wij komen graag langs om een presentatie te geven en samen uw wensen door te nemen. Ook laten we een aantal inspirerende praktijkvoorbeelden zien.

De Gruyter Fabriek
Veemarktkade 8 (ingang K, kantoor 7120)
5222 AE 's Hertogenbosch

(073) 645 04 60
info@everest.nl