Everest Consumentenonderzoek 2014

Hoe beleven consumenten de (online) dienstverlening van financiële instellingen?

In april 2014 heeft Everest een onderzoek laten uitvoeren naar de beleving van de (online) dienstverlening van banken en verzekeraars. Aan de hand van een aantal stellingen is achterhaald welke informatie consumenten nodig hebben bij het oriënteren, vergelijken, adviseren en aankopen van financiële producten. Wat voor een soort hulp hebben ze nodig? Van wie? En via welk kanaal?

Het onderzoek leert dat de financiële sector met haar vele programma’s rondom klanttevredenheid en klant centraal grip heeft gekregen op de functionele tevredenheid van consumenten. Toch kunnen we op basis van dit onderzoek concluderen dat ook in de huidige online dienstverlening nog ruimte is voor functionele verbeteringen met een positief effect op de emotionele klantbeleving. De resultaten van dit onderzoek hebben mede aan de basis gestaan aan de totstandkoming van het visiepaper “Klantbinding in de nieuwe financiële wereld”.

Download het onderzoeksrapport

Bedankt voor uw interesse in ons consumentenonderzoek. Wij wensen u veel leesplezier!

Voer uw naam in

Voer de naam van uw organisatie in

Voer een geldig e-mailadres in

Het Everest Toekomst Perspectief

Onze marktgerichte aanpak voor optimaal klantgedreven ICT

Onze kracht ligt in onze focus op dynamische, kennisintensieve markten. Wij zijn groot geworden in het domein van hypotheekverstrekkers, maar inmiddels hebben onze oplossingen en aanpak zich ook bewezen bij verzekeraars en de centrale overheid. Everest ondersteunt deze organisaties door continu in te spelen én vooruit te lopen op de dynamiek van de markt. Dit doen we met ICT-oplossingen die organisaties écht wendbaar maken. Die ervoor zorgen dat dienstverlening persoonlijk en (weer) relevant wordt. En bedrijfsprocessen efficiënt. Voor een snellere time-to-market. En voor een excellente klantbeleving.

BankenVerzekeraarsOverheid

MAAK KENNIS MET EVEREST

Benieuwd hoe Everest úw organisatie toekomstbestendig kan maken en kan helpen om dienstverlening op maat in de praktijk te brengen? Neem dan contact op voor het maken van een afspraak. Wij komen graag langs om te luisteren naar uw ambities en wensen en kunnen u een aantal inspirerende praktijkvoorbeelden laten zien.

De Gruyter Fabriek
Veemarktkade 8 (ingang K, kantoor 7120)
5222 AE 's Hertogenbosch

(073) 645 04 60
info@everest.nl