Een fijne vakantie, met wat hulp van mijn verzekeraar

Veel nieuws over innovatie in de financiële sector gaat over technologie: handige tools, monitors, portalen, apps, chatbots, noem maar op. Natuurlijk vind ik zulke snufjes zelf ook ontzettend handig, maar uiteindelijk zijn het mensen die betekenis geven aan dienstverlening. Een optimale en persoonlijke klantbeleving wordt pas werkelijkheid als technologie voor en mét mensen werkt. Tenminste dat is mijn ervaring. Een voorbeeld daarvan is mijn vakantie avontuur in 2012.

Kabaal in het vliegtuig

Het was december en wij waren op weg naar Tenerife. We zaten al even in de lucht. Mijn vriend, inmiddels man, zat rechts van me aan de andere kant van het gangpad. Hij stond al in de vakantiemodus en lag lekker te slapen. Ik probeerde die modus ook te vinden, maar had minder geluk. Ik had het ontzettend warm en ik voelde me niet goed. Dus ik ging even naar het toilet. De purser zag me en keek me ietwat bezorgd aan. Het toilet was bezet en ik voelde dat ik nú moest overgeven. Ik vroeg de purser om een zakje. En toen werd ik wakker. Met allerlei bezorgde gezichten om me heen en een koude doek op mijn voorhoofd. Ik dacht: waarom lig ik hier en waarom kijkt iedereen naar me? Nou, doordat iemand – ik dus – besloot om met veel kabaal in het gangpad van het vliegtuig neer te ploffen. Ik was ‘out’ gegaan. Mijn vriend, die ondertussen door het kabaal wakker was geworden, werd erbij gehaald. Geloof me, die zag nog witter dan ik. Toen werd er omgeroepen of er een arts in het vliegtuig zat. Die was er. Na de nodige checks was het besluit van de purser en de arts: bij de tussenlanding op Fuerteventura, moeten jullie het vliegtuig uit. “Uw vriendin heeft zeer waarschijnlijk een hersenschudding en moet naar het ziekenhuis”, aldus de arts.

Uw polisnummer graag

Eenmaal aangekomen in het ziekenhuis verstond het personeel geen woord Engels. En wij geen woord Spaans. Met handen en voeten uitleggen wat er mankeerde, bleek best lastig. Mijn vriend belde onze verzekeraar en vertelde over het hele avontuur. De medewerker had via ons polisnummer onze gegevens meteen bij de hand. Daarna vroeg hij of mijn vriend de telefoon even aan de arts wilde geven. De medewerker sprak wél Spaans en hij legde de hele situatie uit aan de arts. Die begreep eindelijk wat er aan de hand was. Ik kreeg een check, een spuit (ik heb nog steeds geen idee waar die voor was) en een papiertje met allerlei Spaanse woorden. Ik was ‘gewoon’ flauw gevallen. De medewerker van de verzekeringsmaatschappij zei: “Het papiertje dat u heeft gekregen is een doktersverklaring, zodat jullie weer kunnen vliegen. In de buurt van het ziekenhuis zijn verschillende hotels waar u terecht kunt. Met de taxi bent u er zo. Bewaar de bonnetjes goed, want na afloop van uw vakantie krijgt u alle onkosten van ons terug. Ik hoop dat u toch nog een goede nacht heeft. Morgenochtend bel ik u weer even, om te kijken of alles goed gaat en hoe ik jullie kan helpen om alsnog op jullie vakantiebestemming te komen.” De volgende morgen voelde ik me al stukken beter en ik was klaar om weer het vliegtuig in te stappen. De vriendelijke medewerker van onze reisverzekeraar hing weer aan de lijn. Hij regelde voor ons tickets voor de eerstvolgende vlucht en sloot af met woorden: “alsnog een hele fijne vakantie”. Na het ontbijt konden we meteen naar het vliegveld en op weg naar Tenerife.

Dankzij mijn verzekeraar

De tweede dag terug in Nederland werd ik weer gebeld door onze verzekeraar. “Hoe gaat het met u? Heeft u een goede vakantie gehad?”. De medewerker adviseerde me om toch nog even naar mijn huisarts te gaan om zeker te weten dat alles in orde is. Dat advies volgde ik braaf op. Verder werden de kosten -zonder de bewijsstukken- meteen overgemaakt. Alles werd keurig afgehandeld. Later stuurden we alsnog de foto’s van de bonnetjes via een e-mail.

Waarom ik mijn vakantieverhaal en mijn ervaringen met mijn verzekeraar wil delen? Omdat ik dit een mooi voorbeeld vind van het belang van persoonlijke dienstverlening en menselijk contact voor de financiële sector. Deze medewerker heeft écht iets voor ons betekend tijdens én na onze vakantie. Ongetwijfeld heeft hij daarbij ondersteuning gehad van IT systemen, maar daar vermoeide hij ons niet mee. Dankzij die vriendelijke medewerker, hebben we alsnog een leuke vakantie gehad.

Een fijne vakantie!

Het Everest Toekomst Perspectief

Onze marktgerichte aanpak voor optimaal wendbare ICT

Onze kracht ligt in onze focus op dynamische, kennisintensieve markten. Wij zijn groot geworden in het domein van hypotheekverstrekkers, maar inmiddels heeft onze aanpak zich ook bewezen bij verzekeraars en de centrale overheid. Everest ondersteunt deze organisaties door continu in te spelen én vooruit te lopen op de dynamiek van de markt. Dit doen we met ICT-oplossingen die organisaties écht wendbaar maken. Die zorgen voor zeer efficiënte bedrijfsprocessen. Voor een snellere time-to-market. En voor een excellente klantbeleving.

BankenVerzekeraarsOverheid

MAAK KENNIS MET EVEREST

Benieuwd hoe Everest úw organisatie toekomstbestendig kan maken? Neem dan contact op voor het maken van een afspraak. Wij komen graag langs om een presentatie te geven en samen uw wensen door te nemen. Ook laten we een aantal inspirerende praktijkvoorbeelden zien.

De Gruyter Fabriek
Veemarktkade 8 (ingang K, kantoor 7120)
5222 AE 's Hertogenbosch

(073) 645 04 60
info@everest.nl