De wereld van Everest: Menno Gülpers

Everest heeft ruim 200 mensen in dienst. Onze mensen hebben een belangrijke rol: ze zorgen niet alleen dat onze klanten geholpen worden, maar maken Everest écht Everest. De komende maanden vragen we een aantal collega’s, met verschillende rollen en achtergronden, het hemd van het lijf, om je een kijkje te geven in de wereld van Everest. Vandaag introduceren wij onze collega Menno Gülpers.

Menno is officieel Blueriq Academy Manager, al noemt hij het zelf liever opleidingscoördinator. Of meewerkend voorman. Menno werkt sinds 2014 bij Everest en is dagelijks bezig met het opleiden van zowel externen als eigen mensen in het gebruik van Blueriq.

Opleidingscoördinator Blueriq, hoe ben je dat eigenlijk geworden?

“Het zat er eigenlijk van kinds af aan al in. Ik gaf op mijn 12e al Wiskunde bijles aan sommige klasgenoten. Ik twijfelde hierna of ik voor de klas wilde staan of de IT in wilde. Na een paar ervaringen tijdens mijn lerarenopleiding op de middelbare school (voor een stel pubers) wist ik in ieder geval wel dat het geen middelbaar onderwijs zou worden. Via een studiegenoot ben ik toen beland bij Professor Nijssen Associates (PNA Group), waar ik zowel les kon geven als IT kon doen. Daar heb ik 13 jaar gewerkt. Toen ben ik beland bij Be Informed, waar ik zelf trainingen maakte en ook gaf. Ik ben via Hans (oud collega) uiteindelijk bij Blueriq terecht gekomen.”

Wat maakt je werk iedere dag weer een feestje?

“Het leukste aan mijn werk is dat ik zelf ook veel verschillende dingen doe. Ik ben coördinerend en ontwikkel trainingen, maar sta zelf ook voor de klas. Een aantal Blueriq trainingen geef ik zelf, wat ik geweldig vind om te doen. Daarnaast ga ik naar de klanten om te praten over de trainingen en de verschillende opties. Van te voren willen klanten vaak een training op maat, maar in de praktijk blijkt dat onze standaard trainingen bijna altijd goed aansluiten. Als laatste ben ik ook betrokken bij de certificering van Blueriq, voornamelijk vanuit het stukje Blueriq kennis. De diversiteit aan werkzaamheden houdt het voor mij uitdagend.”

En wat is je favoriete moment van de werkweek?

“Het moment dat ik de cursus Blueriq in een dag (B1D) mag geven. Ik heb de cursus in anderhalf jaar denk ik al 30x gegeven, en ondanks dat je iedere keer hetzelfde verhaal vertelt, blijft het bijzonder. Iedereen die naar buiten loopt heeft een veel beter idee van ons product en heeft meer respect gekregen voor de mensen die bij hun met Blueriq werken. Daarnaast vind ik het geven van de DCM (Dynamic Case Management) aan collega’s iedere keer weer een uitdaging. Vaak kennen zij Blueriq een stuk beter dan ik, maar toch kan ik ze verassen met andere mogelijkheden die er ook zijn.”

In het kort

Waarom heb je voor Everest gekozen?

“Het product Blueriq. Nadat een Business Engineer en een Software Developer mij alles lieten zien was ik om. Blueriq is geniaal. ”

Waarom moeten mensen bij Everest werken?

“De sfeer is open en iedereen is bereidwillig om de ander te helpen. Er zijn geen grenzen door de grote open ruimtes en flexwerkplekken. ”

Wat doe je in je vrije tijd?

“Ik ben een echt gezinsmens. Daarnaast golf ik graag, klus ik aan ons nieuwe huis, spreek ik met vrienden af en zit ik in een muziekclubje waarmee ik ieder kwartaal samenkom. Ik ga meestal een keer in de maand naar een concert of festival. Als er iets goeds speelt in het Goffertpark, ben ik er bij. Dan kan lekker op de fiets naar huis.”

Favoriete Everest herinnering? *

“Ik postte op intranet onlangs een hulp-oproep voor tijdens een Blueriq Business Modeling Academy, een opleidingstraject van vier weken. Binnen drie (!!!) minuten kreeg ik al een reactie van een collega. Een uur later nog een aanmelding, van een collega, die pas een half jaar in dienst is. Deze collega heeft uiteindelijk geholpen en heeft het heel goed gedaan. Dat vind ik nu echt typisch Everest!

Daarnaast vind ik de Efteling dag altijd heel erg leuk. Ik heb ieder jaar een foto van mijn dochter op zo’n rode paddenstoel.”

* Een maand na het interview mailde Menno ons of we zijn favoriete Everest herinnering konden aanpassen. Want hij had iets meegemaakt dat zo typisch Everest was dat het hier bij vermeld moest worden. Dat is dus óók typisch Everest :)

Het Everest Toekomst Perspectief

Onze marktgerichte aanpak voor optimaal wendbare ICT

Onze kracht ligt in onze focus op dynamische, kennisintensieve markten. Wij zijn groot geworden in het domein van hypotheekverstrekkers, maar inmiddels heeft onze aanpak zich ook bewezen bij verzekeraars en de centrale overheid. Everest ondersteunt deze organisaties door continu in te spelen én vooruit te lopen op de dynamiek van de markt. Dit doen we met ICT-oplossingen die organisaties écht wendbaar maken. Die zorgen voor zeer efficiënte bedrijfsprocessen. Voor een snellere time-to-market. En voor een excellente klantbeleving.

BankenVerzekeraarsOverheid

MAAK KENNIS MET EVEREST

Benieuwd hoe Everest úw organisatie toekomstbestendig kan maken? Neem dan contact op voor het maken van een afspraak. Wij komen graag langs om een presentatie te geven en samen uw wensen door te nemen. Ook laten we een aantal inspirerende praktijkvoorbeelden zien.

De Gruyter Fabriek
Veemarktkade 8 (ingang K, kantoor 7120)
5222 AE 's Hertogenbosch

(073) 645 04 60
info@everest.nl